zondag 18 november 2007

Dag 1: een dag van reizen

Mijn eerste malaria pil ingenomen, dat markeerde de vertrekdag (18-11) naar Bangladesh. Eerst maar eens flink gaan reizen. De bus gepakt naar Schiphol, KLM naar Frankfurt. Daar even iets gegeten en natuurlijk net wat te laat ingecheckt voor de vlucht naar Doha, Qatar. Dat betekende niet naast elkaar zitten. Maar na wat onderhandelingen met medepassagiers toch nog in 1 rijtje kunnen zitten.

In het donker geland in Qatar, jammer dat we die grote zandbak niet konden zien. Helemaal met de bus om de start/landingsbaan gereden, om vervolgens door de douane (incl. een toiletstop) weer de bus in te stappen om weer helemaal om de start/landingsbaan naar de zelfde plek te gaan en daar het vliegtuig te nemen naar Dhaka. Mensen worden kleiner, krijgen een donkere huidskleur en het wordt wat hectischer. 

Naar Dhaka was de vlucht wat onrustiger met huilende kinderen, maar met behulp van de on-board-entertainment met hoofdtelefoon kon ik me goed afsluiten. Tijdens het dalen over Bangladesh zag ik al het typische Bengaalse landschap voorbij trekken. Plat met veel rivieren. De landing was zijdezacht. Rugzakken van de band gehaald en naar de taxi's gelopen. En dan is het moment aangekomen om de eerste doldwaze rit door een vol Dhaka te nemen. Veel toeteren en niks geven om de belijningen op straat. Ik raak er snel aan gewend. Geen plaats voor ons bij The Dutch Club, wel reden genoeg om daar even te zitten omdat Nicole wat mensen kent daar. De manager was zo aardig om een hotel in de buurt voor ons, met korting, te boeken. Opgehaald door hun eigen taxi-busje en onthaald met vriendelijke woorden en een glas koude limonade. Toch nog even een uiltje geknapt en daarna even de wijk ingegaan voor de eerste shop-ervaring. Ik alvast wat foto's geschoten. Ik val wel een beetje op met mijn grote camera, maar ook dat went. voor het parlementsgebouwVanavond even wat gegeten en nu komt de man met de hamer bij ieder van ons voorbij. Dus wordt het nu slapen gaan, in een gekoelde hotelkamer (nu nog even genieten va deze luxe) en morgen hopelijk uitgeslapen wakker worden!

Geert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten