donderdag 26 oktober 2023

Busje - Boot - Banchte Shekha dag 3 (13 okt)

Sandy en ik (Nicole) gingen veel te laat slapen. Ouderwets de slappe lach... over alles wat we tot nu toe mee gemaakt hebben. vielen we pas tegen 1.30 uur in slaap. En vroeg wakker, dacht dat de Spoorbend grote trom voor onze slaapkamer raam stond te trommen, maar verder op was een bruiloft aan de gang om 7uur in de ochtend!!! 

Na het ontbijt alles inpakken en zijn we de rekening gaan betalen bij de receptie.
En Sandy gaat het salueren van de bewakers nog missen, ze hoopt dat haar jongens thuis haar ook zo gaan begroeten.
De taxibus vanuit Banchte Shekha kwam ons ophalen. Maar we hadden zoveel spullen dat dit nooit in dat busje ging passen.
Echt waar ik kon het niet aanzien hoe die chauffeur zo onlogisch de taxibus ging inpakken. Dus ik ging hem helpen... dat is als vrouw niet de bedoeling dus ik bleef maar roepen. I am Dutch I can do this. To grote schaamte van de chauffeur en de 8 'Dera' mannen die er omheen stonden.
De Hotel manager greep in hij vond dat het de verantwoordelijkheid van de chauffeur moest zijn, het is zijn taxi. En omdat ik het niet aan kon zien ben ik bij de receptie gaan zitten.

Tot hier Nicole..........nu even door Sandy verder....

😂. De heren hebben alles erin gekregen, en er was nog iets van zitruimte over voor ons (al was dat niet veel 🥴).
We rijden door prachtig landschap, hebben wat fruit gekocht onderweg en hebben heerlijk rustig wat rond zitten te kijken, er is zoveel te zien! 

We moesten met een pont een grote rivier over, onze begeleider week niet van onze zijde op het pont. Helaas voor onze begeleider, laat Nicole zich niet beteugelen🥴, dus die waren we steeds kwijt. En dan blijkt ze ineens bij de kapitein te zitten, om " bij te buurten". Hoe ze het voor elkaar krijgt snapt niemand, maar het lukt haar! Wij werden ondertussen door travestieten en bedelaars benaderd, en onze begeleider moest die wegkopen 😳, anders gaan ze niet! Iedereen keek naar ons, best ongemakkelijk. Ik heb nog geen enkel wit mens gezien hier!  

Eenmaal bij Banchte Shekha en dus Shourove was het ontvangst hartelijk met bloemen! Er stond een heerlijke lunch klaar met veel te veel eten ( ik ga het afvallen opgeven 😬).
Ik gaf aan dat ik nog een drie piece wilde kopen, een Bengaals tenue. Shourove regelde meteen dat er om 1700 uur vandaag een dame komt met diverse handgemaakt drie pieces ( broek, tuniek, sjaal). Die gaat ze morgen voor me maken! Zondag klaar van handgeborduurde stof!! 

Shourove nam ons mee naar zijn huis, waar we uitgenodigd waren voor een fantastisch diner gekookt door Kanta. Hun 6 jarig dochtertje Noktorro is een heerlijk meisje wat blij was om antie Nicol weer te zien. Na het eten bracht hij ons naar ons guesthouse, wat fijn was... ff chillen en op tijd naar bed vandaag!

Op Facebook in de bres voor Bangladesh zie je dagelijks een foto filmpje

1 opmerking:

  1. Ik zie je het zo roepen, Nicole.
    Wat een geweldige reisbeschrijving, en zo goed bezig. Veel groetjes Birgitta

    BeantwoordenVerwijderen