zondag 22 oktober 2023

Hier doneer je voor! Dag 7 (17 okt)

klik hier voor filmpje dag 7

Hier Kirsten: Vandaag kon ik helaas niet met mijn maatje lesgeven. Die was geveld door een griepje! 
Ik heb Inge wel gemist hoor, maar gelukkig had ik twee fantastische assistenten Sandy en Nicole. Die de groepstherapie mee hielpen en elk kind een kindertandenborstel gaven (kindertandartspraktijk Snoet!)
Vandaag stonden kalmerende en activerende technieken op het lesprogramma. 
Tussen de lessen door nog heel veel kinderen gezien samen met de assistent ergotherapeut (Tully) in opleiding en de fysiotherapeut (Kanta). Heel fijn en samen direct in de praktijk brengen wat er was geleerd! 
Er waren weer zoveel kinderen vandaag! Tja, dat die blanken er zijn, wordt als een lopend vuurtje door gegeven. 
Gelukkig werd de groep in tweeën gedeeld. Ene helft kinderen die al eerder waren geweest en andere helft kinderen die we nog niet hadden gezien! 
Nou, dat waren er nog steeds een heleboel. Daar waar ik kon zo goed mogelijk adviezen gegeven, maar ik voel me ook snel te kort schieten hoor. Ik zou nog zoveel meer willen doen voor die kleintjes! Ik houd maar vast in mijn hoofd dat alle kleine beetjes helpen! 😊
En hier het verslag van Sandy:
Helaas vanmorgen een zieke Inge! Dus de dag met drieën gestart, Kirsten met de les aan de therapeuten en Nicole en ik de groepstherapie met de kindjes! We worden er steeds handiger in, maar Kanta dacht dat het wel rustiger zou worden na zondag, maar elke dag is het volle bak, dit door de Dutches! 
Vandaag bij de groepstherapie kindertandenborstels uitgedeeld, die hebben ze hier niet! Een kindertandarts uit Amsterdam, Thalita een vriendin van Nicole, had deze meegegeven in grote getalen! Ze komen goed terecht 🙏.

De Nederlandse liedjes doen het goed hoor, maar " van voor naar achter en van links naar rechts" was too much voor de vaak spastische kindjes 😅. 
Veel kinderen zien we al 3 dagen op n rij, en dat wordt vertrouwder😊. Er zijn ook echt schatjes bij 😍.

Na de groepstherapie heb ik Inge een tijd gezelschap gehouden, ze is echt niet fit en baalt als n stekker.
Nic en Kirsten en ik wilden even wat chipjes en cola en koffie halen, dus bodyguard mee en buiten het centrum. Bizarre wereld hier. Na de lunch heb ik tijdje bij Inge gezeten en daarna zijn Kirsten en ik met Kanta plastic bakken gaan kopen om de therapie ruimte en de vieze kast opnieuw in te richten. En we hebben een lijst gekocht voor de poster van Brigitte waar alle stadia van baby tot tiener op staan. Op maat gemaakt morgen klaar, Kanta vond 5,50 te duur 😉
We hebben daarna met Kanta een plan gemaakt "wat heb je hier nodig van gedoneerd geld"? Daar kwamen wensen uit, die Nicole en ik morgen met de directie hier gaan bespreken. 
Wat wordt waaraan de komende 2 jaar geïnvesteerd! Heerlijk! Hier heb ik geld voor opgehaald. Er is veel oud en vies speelgoed, maar bv matten op de vloer maken het in de winter minder koud. Ook de hometrainertjes zijn oud en kapot.
Plannen genoeg 🙌💪. Het begon te kriebelen bij ons, dus Kirsten, Nicole en ik hebben gevraagd of we van Kanta de kast met speelgoed mochten organiseren en opnieuw, met nieuw speelgoed mochten inrichten. 
Ze was er heel blij mee, wat onwijs fijn om dit te kunnen doen! 
We hebben alle plannen en wensen opgeschreven en morgen zullen we bespreken wat daadwerkelijk gerealiseerd wordt! 
Ondertussen verbleven onze 'bodyguards' dichtbij, ze willen niet dat we sjouwen, of ruimen, dat doen zij liever! Er gaan ook her en der nog banden opgehangen worden die gebruikt kunnen worden als therapie materiaal. 
Inge krabbelde heel langzaam op, maar is er helaas nog niet! Morgenmiddag gaan we verder naar Rishilpi en laten we dit achter, voelt toch wel vreemd moet ik zeggen😏😪, je bouwt snel een band op met mensen en het zijn ook zo'n lieverds hier. 
Ik ga de rijst met hete groentes niet missen en hoop op lekkerder eten op Rishilpi 😂. 
Ik ben echt "the giant" hier, erg groot vergeleken met de anderen ... Zico, ons manusje van alles (wasservice, eten halen, water halen, ons naar de kamer begeleiden savonds😂) moet er altijd om lachen. We zijn samen op de foto gegaan!

Het was een fijne dag.

3 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Jullie doen heel bijzonder werk ! Veel beterschap voor m'n buuf Inge :-( liefs en succes voor jullie allen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig om jullie zo bezig te zien. Goed bezig meiden! Ga de komende dagen zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi om jullie verhalen te lezen. Wat een dankbaar werk hebben jullie daar. Verhalen met een stukje humor, leuk om te volgen! En zie ik daar nu ook de geurklei in de kast? 😉 fijne tijd nog met zn alle!

    BeantwoordenVerwijderen