vrijdag 23 maart 2018



Donderdag 22 maart 2018

Laat ontbijt na een late avond. Nicole is al eerder op pad gegaan. Ze had verschillende afspraken. Ik wordt door haar gebeld dat ik beter in de ochtend foto's kan gaan maken omdat er in de middag minder te doen is. 







Ik start bij het revalidatiecentrum en fotografeer de kindjes die fysio krijgen. Speels help ik mee. Wat een grappenmakende blanke man niet kan doen! Daarna de schooltjes. Vooral de kindergarten is leuk. Kleinere kindjes die net aan hun thee-break beginnen. Ik ga de workshops af. Drink even thee met Nicole en de therapeuten. Daarna even rust met een boekje. Na de lunch loop ik wat rond en ga ik uiteindelijk op het veld kijken naar de lagere school. Zij oefenen voor Onafhankelijkheidsdag. Er wordt een toneelstukje ingestudeerd en een dans geoefend. We delen stickers uit aan de kinderen. 




Daarna beoordelen we de nieuwe sample-tassen. Echt super dat als er een ontwerpje door Hanneke wordt gemaakt, een halve dag later er een sample-tas klaar staat ter beoordeling. Het is ook echt vakwerk! 



Ik ga met Nicole naar de therapeuten om hun begroting voor een nieuwe ruimte voor autistische kinderen te beoordelen. Nicole wil graag een deel via In de bres voor Bangladesh financieren. Dus moet ik als verse, nieuwe penningmeester ook meekijken natuurlijk. We kunnen een deel sponsoren, de rest moet dan van andere stichtingen komen. Zo helpen we elkaar. Ik ben zelf aan het nadenken hoe ik een mooi sponsordoel kan definiëren en deze aan The Baltic Sea Circle Rally in juni kan koppelen. Een hele zoektocht omdat op bouwkundig vlak ze het hier in Bangladesh blijven doen op hun manier. Daarnaast moet ik in mijn hoofd de knop van westers (Nederlands) naar oosters (Bangladeshi) omzetten. Een voorbeeldje: het binnenklimaat van een ruimte is nu te warm omdat het direct onder het dak ligt. Het dak is massief beton, niet geïsoleerd. Zij redeneren dan dat er een airco in moet. En dat het echt opgelost is als er een verdieping opgebouwd wordt. Maar ja, dan verplaatst het probleem dus naar de ruimte erboven. Probeer daar maar eens iets in te veranderen. Dat is pittig! Maar ik probeer ze steeds te overtuigen dat er minder naar korte termijn oplossingen gekeken moet worden en meer naar lange termijn oplossingen. Dat is een lang proces, maar wel aan mij besteed.
 
In de ochtend leert Hanneke zelfverdediging aan een klasje meiden. Krav Maga. De meisjes zijn in het begin erg verlegen omdat dit iets totaal anders is dan wat ze gewend zijn. Maar dit was weer een mooie stap om deze meisjes meer vertrouwen te geven. Hannekes les werd zeer gewaardeerd!

Geert




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten