dinsdag 7 december 2010

DAG 1: Dusseldorf/ Abu Dhabi/ Dhaka

Erik, de broer van Els heeft ons dinsdagmiddag naar Dusseldorf gebracht en daar is de reis begonnen.
Vanochtend vroeg 6.00 uur nederlandse tijd aangekomen in de Dutchclub. De reis is verder prima verlopen, en we zijn veilig door alle controles goed aangekomen. Nicole heeft al meteen een aantal oude bekenden gezien en haar bengaals rolt er zo weer uit. Eerste indruk van mij in Dhaka....wat een drukte, chaos in het verkeer. 4 baansweg, waar ze met 6 rijen dik rijden. De warmte en bengaalse geuren komen op je af. Niet allemaal even fris! Er zijn ook erg veel bedelaars langs de kant van de weg.
Even een paar uurtjes geslapen en Dhaka ingetrokken in mijn eerste rickshawritje. Die arme man moet goed z'n best doen om 2 hollandse dames in z'n fiets te vervoeren. (jammer 3 past nu effe net niet, mischien na 2 weken rijst eten)
Op de markt aan het einde van de dag al gelijk een stroomstoring meegemaakt. Ineens sta je daar in het pikkedonker. Gelukkig had ik Els meteen vast, want ik voel me nog wel wat onwennig. Els en Nicole traden kordaat op. Dan morgen maar weer kijken naar een bengaalse outfit, om minder op te vallen, want bekijks hebben we genoeg! We gaan zo een hapje eten en dan op tijd naar bed, want we hebben een nachtje gemist. We hopen snel weer van ons te laten horen. groetjes Joyce en van Els en Nicole natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten